Aspalditik ezagutzen nautenek badakite zientziekin eta matematikekin maiteminduta nagoela. Azken finena, horiek nire espezialitatea dira.
Sarrera honetan matematikari buruzko ikastaro eta ikastaro asko egin ondoren, gure txikiei matematika irakasteko modu egokia partekatu nahi dut, ikasteko eta adimena garatzeko modu dibertigarria izan dadin.
Badakigu ere kontzeptu matematiko asko eraikitzeak eskatzen dituztela. Horregatik prozesu matematikoak sekuentziatuta egon behar dira.
Hona hemen egin beharreko sekuentzia edo faseak:
Manipulazio fasea: lehen fase honetan, haurrek ingurune hurbilean eta material espezifikoekin behatu, manipulatu eta esperimentatzen dute, eta, horri esker, kontzeptu matematiko horren irudi mentala sortzen dute. Fase honetako ekintzak dira, besteak beste, ukitzea, armatzea, muntatzea, lerrokatzea, desarmatzea, konposatzea, neurtzea, taldekatzea, kokatzea eta abar.
Fase grafikoa: bigarren fase honetan ikusi edo aurkitu dutena grafikoki adierazi behar da. Oso interesgarria da imajinatzen dutenaren arabera marraztea edo irudikatzea.
Fase honetan ere garrantzitsua da hitzez adieraztea, funtsezkoa baita ez bakarrik deskubritzea eta irudikatzea, baita komunikatzea ere. Ez dugu ondo edo gaizki egiten duten jakin nahi, prozesuan aurrera egiten lagundu nahi diegu eta, horretarako, zer pentsatzen duten, zer imajinatzen duten, nola arrazoitzen duten eta abar jakin behar dugu.
Fase honetako berezko ekintzak dira marraztea, irudikatzea, argazkiak ateratzea, apuntatzea, apuntatzea, antolatzea eta azaltzea, hitzez adieraztea, konbentzitzea, eztabaidatzea eta hitz egitea.
Fase sinbolikoa: prozesua amaitzeko, jarduera batzuk egiten ditugu ikasleei irakasteko nola itzuli eta idazten den hizkuntza matematikoan manipulaziotik eta jolasetik lantzen aritu direna, gero marraztu dutena eta kontatu digutena.
No hay comentarios :
Publicar un comentario