Oinarrizko kontzeptuek gure eguneroko ekintzak deitzen dituzte, eta egoeraren bat bereizteko, behatzeko eta hausnartzeko aukera ematen digute.
Oinarrizko kontzeptuak testuinguruaren arabera taldekatzen dira, eta kontzeptu espazialak, kuantitatiboak edo kualitatiboak izan daitezke.
BARRUAN-KANPOAN. LANTZEA
Patiora kubo edo ontzi hutsekin irtengo gara. Haurrei harea edo harritxoak sartzeko esango diegu, bete arte. Gero, hustu eta barruan edo kanpoan daudela adieraziko dugu.
Erabilitako materiala, behin harekin lan eginda, jartzen eta gordetzen hasiko gara haurrak. Adibidez, dorreekin jolastu ondoren, jarduera aldatu aurretik, desmuntatu egin behar direla eta piezak beren kaxaren barruan gorde behar direla erakutsiko diegu.
Koloretako uztai batzuk jarriko ditugu gelako zoruan. Musika jartzen dugu eta gelditzen denean, uztaien barruan sartuko dira. Musika berriz entzuten denean, kanpora aterako dira. Denek parte hartu arte errepikatuko dugu.
Frutaren ordua aprobetxa dezakegu, kanpoan zegoen janaria plater batean jateko ahoan nola sartzen den ikusteko.
Kartoizko kutxa baten bila gabiltza. Denon artean apaintzen dugu altxorren kutxa izan dadin. Haurrei esaten diegu ikasgelan sartzeko balio berezia duten gauzak.
Arbelean zirkulu handi bat marrazten dugu. Haurrek izarrak, borobilak, gurutzeak edo beste sinboloren bat marraztuko dute barruan edo kanpoan, esaten denaren arabera.
BARRUAN-KANPOAN. KARTELA
BARRUAN-KANPOAN. ELKARKETA
Irudiak moztu ondoren sakabanatu piezak eta bilatu beste erdia. Bakarka, bikoteka edo gela osoarekin joka daiteke aldi berean. 12 bikote daude.
BARRUAN-KANPOAN. FITXAK
No hay comentarios :
Publicar un comentario