2023-10-05

“ASTEKO PROTAGONISTA" PROIEKTUA

Asteko protagonista irakaskuntza-proposamen bat da, eta 4 eta 5 urteko haurrekin egiten dugu. 

Astero, ikasle batek ikasgelako pertsonaia nagusia bihurtzen da.

Jarduera hau bigarren hiruhilekotik aurrera egin ohi da.

¿Nola egiten da?

Astero ikasgelako haur bat bihurtzen da protagonista.

Ostiraletan, gurasoei idatziz, jakinarazten zaie beren semea asteko protagonista dela eta jarraibideak ematen zaizkie. Asteburuan, etxean, haurrak, familiaren laguntzarekin, gero ikaskideei erakutsiko dizkien argazkiak prestatzen ditu. Argazkiek bizitzako gertaera esanguratsuenak adierazi behar dituzte (gurasoak, anai-arreben jaiotza, bidaiak, lagunak...).

Batzarraren orduan, astelehen goizetan haurrak bizitzaren historia argazkien laguntzarekin kontatuko digu. Hormirudi batean zintzilikako dira. Ekarri dituen objektu guztiak ere erakusten dizkigu: arropa, jostailuak, ipuinak.... ikasgelako leku ikusgarri batean ipiniz.

Aste osoan zehar, protagonistak bereizgarri bat (domina) darama manteletik zintzilik eta, astean zehar, bere janari gustukoenak, lagunak, familia, zaletasunak... kontatuko dizkigu. Baita eskuetako arrastoekin, bere buruaren marrazkiarekin, tailuarekin eta pisuarekin fitxak ere beteko ditu.

Astearen erdian, protagonistaren senideren bat (aita, ama, amona...) ikasgelara bere lana azaltzera, haurraren gauzak, gustokoak, pasadizoak... kontatzera etorriko da.

Egindako materialarekin eta fitxa guztiekin, astearen amaieran "Protagonistaren liburua" egingo da eta etxera eramango dut. Haiek dira atalak (adibidez):

1- Protagonistaren liburua: haurraren izena, argazkia eta data.
2- Aurkezpena: Jaioteguna eta jaioterria
3- Nire familia: izenak eta helbidea
4- Ni naizela diote: Ikaskideek hainbat marrazki edota esaldi idazten dituzte
5- Nik diot: iritzi pertsonalak
6- Hau ni naiz: Marrazketa
7- Nire familiaren arbola: Zuhaitz genealogikoa familiaren argazkiekin
8- Nire izena: Izenaren idazketa modu desberdinetan
9- Nire neurriak: Neurria, pisua eta zapata kopurua
10- Gogokoa ditut: Gehien gustatzen zaizkion janariak
11- Nire aztarnak: hatzen eta esku baten aztarna edo silueta
12- Hala nintzen eta naiz: argazkiak
13- Gure maskota: Protagonistaren eta klaseko maskotaren argazkia, baldin badago.

Asteko azken egunean, liburua oroitzapen gisa entregatzen da, eta, gainera, klaseko maskota etxera eramaten da.

Hemen uzten dut egin dudan koadernotxoa (14 orrialde ditut) (zuri-beltzean, protagonistak berak koloreztatzeko).



Hemen dituzue egin ditudan dominak.






No hay comentarios :

Publicar un comentario